Regulamin sklepu internetowego https://elegancka-bizuteria.pl/

Dzie艅 dobry!

Sklep, do kt贸rego trafi艂a艣/trafi艂e艣, powsta艂 z potrzeby dzielenia si臋 tym, co sami tworzymy. Przedmioty s膮 wykonywane przez nasz膮 rodzin臋 i robione tak, 偶e sami z wielk膮 dum膮 by艣my ich u偶ywali. Zreszt膮 tak w艂a艣ciwie jest – ka偶d膮 chust臋, lampk臋, torb臋, szafk臋 zrobili艣my najpierw dla siebie, a dopiero po przetestowaniu wykonali艣my kolejne, kt贸re mo偶esz tu kupi膰.

Po co nam sklep? Z jednej strony jest to dla naszej rodziny rodzaj terapii zaj臋ciowej, kt贸ry pomaga si臋 wyciszy膰 i nabiera膰 si艂 do pokonania kolejnych trudno艣ci. Z drugiej strony kupuj膮c u nas wspierasz finansowo nasz膮 rodzin臋, w kt贸rej mierzymy si臋 z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z problemami ze wzrokiem i s艂uchem i z konieczno艣ci膮 kupowania drogich sprz臋t贸w ortopedycznych.

Stara艂em si臋 stworzy膰 go na tyle prosto, aby zakupy by艂y dla Ciebie przyjemno艣ci膮. Jednak ka偶dy sklep musi posiada膰 zbi贸r zasad, kt贸rymi b臋d膮 si臋 kierowa膰 zar贸wno sprzedawcy (czyli ja) i kupuj膮cy (czyli Ty). Takie mamy prawo. A zatem, aby uczyni膰 mu zado艣膰, przedstawiam Ci regulamin 鈥 znajdziesz tu wszystkie informacje dotycz膮ce zakup贸w w tym r贸偶owym sklepie.

Tyle s艂owem wst臋pu, teraz czas na formalno艣ci. Na pocz膮tek nasze pe艂ne dane rejestrowe jako administratora sklepu, sprzedawcy i us艂ugodawcy: Ireneusz Rolnik prowadz膮cy dzia艂alno艣膰 pod firm膮 MAGIR IRENEUSZ ROLNIK Firma Handlowo颅-Us艂ugowa, ul. Laskowicka 20, 86颅140 Gr贸dek, NIP 7831430209, REGON 384456768

Poni偶ej znajdziesz regulamin, w kt贸rym zawarte zosta艂y informacje m.in. o sposobie z艂o偶enia zam贸wienia prowadz膮cego do zawarcia umowy, szczeg贸艂ach dotycz膮cych realizacji zawartej umowy, formach dostawy i p艂atno艣ci dost臋pnych w sklepie, procedurze odst膮pienia od umowy, czy post臋powaniu reklamacyjnym.

W razie jakichkolwiek uwag, pyta艅, w膮tpliwo艣ci, jeste艣my do Twojej dyspozycji pod adresem .

Pozdrawiamy i 偶yczymy udanych zakup贸w
zesp贸艂 sklepu internetowego https://elegancka-bizuteria.pl/

搂1

Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje si臋 nast臋puj膮ce znaczenie poni偶szych poj臋膰:

  • Kupuj膮cy聽鈥 osoba fizyczna, osoba prawna lub u艂omna osoba prawna,
  • Konsument鈥 osoba fizyczna, zawieraj膮ca ze Sprzedawc膮 umow臋 sprzeda偶y niezwi膮zan膮 z bezpo艣rednio z jej dzia艂alno艣ci膮 gospodarcz膮 lub zawodow膮,
  • Regulamin鈥 niniejszy regulamin, dost臋pny pod adresem https://elegancka-bizuteria.pl/regulamin,
  • Sklep鈥 sklep internetowy dzia艂aj膮cy pod adresem https://elegancka-bizuteria.pl/,

Sprzedawca聽鈥 MAGIR聽IRENEUSZ聽ROLNIK聽Firma聽Handlowo颅-Us艂ugowa, ul.聽Laskowicka 20,聽86颅140 Gr贸dek,聽NIP 7831430209, REGON 384456768.

搂 2

Postanowienia wst臋pne

  1. Za po艣rednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzeda偶 detaliczn膮, 艣wiadcz膮c jednocze艣nie na rzecz Kupuj膮cych us艂ugi drog膮 elektroniczn膮. Za po艣rednictwem Sklepu, Kupuj膮cy mo偶e dokona膰 zakupu produkt贸w uwidocznionych na stronach Sklepu.
  2. Regulamin okre艣la zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a tak偶e prawa i obowi膮zki Sprzedawcy i Kupuj膮cych.
  3. Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczeg贸lno艣ci do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spe艂nienie szczeg贸lnych warunk贸w technicznych przez komputer lub inne urz膮dzenie Kupuj膮cego. Wystarczaj膮ce s膮:
    • dost臋p do Internetu,
    • standardowy system operacyjny,
    • standardowa przegl膮darka internetowa,
    • posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  4. Kupuj膮cy nie mo偶e dokona膰 zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
  5. Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie tre艣ci o charakterze bezprawnym, w szczeg贸lno艣ci poprzez przesy艂anie takich tre艣ci za po艣rednictwem formularzy dost臋pnych w Sklepie.
  6. Wszystkie ceny produkt贸w podane na stronach Sklepu s膮 cenami brutto.

搂 3

Us艂ugi 艣wiadczone drog膮 elektroniczn膮

  1. Za po艣rednictwem Sklepu, Sprzedawca 艣wiadczy na rzecz Kupuj膮cego us艂ugi drog膮 elektroniczn膮.
  2. Podstawow膮 us艂ug膮 艣wiadczon膮 drog膮 elektroniczn膮 na rzecz Kupuj膮cego przez Sprzedawc臋 jest umo偶liwienie Kupuj膮cemu z艂o偶enia zam贸wienia w Sklepie prowadz膮cego do zawarcia ze Sprzedawc膮 umowy. Z艂o偶enie zam贸wienia mo偶liwe jest bez konieczno艣ci posiadania konta w Sklepie.
  3. Je偶eli Kupuj膮cy zdecyduje si臋 za艂o偶y膰 konto w Sklepie, Sprzedawca 艣wiadczy r贸wnie偶 na rzecz Kupuj膮cego us艂ug臋 drog膮 elektroniczn膮 polegaj膮c膮 na za艂o偶eniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane s膮 dane Kupuj膮cego oraz historia z艂o偶onych przez niego zam贸wie艅 w Sklepie. Kupuj膮cy loguje si臋 do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie has艂a.
  4. Za艂o偶enie konta w Sklepie odbywa si臋 poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie sk艂adania zam贸wienia lub wype艂nienie samodzielnego formularza rejestracji konta dost臋pnego w Sklepie. Kupuj膮cy mo偶e w ka偶dej chwili usun膮膰 konto z poziomu panelu zarz膮dzania kontem lub przesy艂aj膮c stosowne 偶膮danie do Sprzedawcy. Usuni臋cie konta nie spowoduje usuni臋cia informacji o z艂o偶onych zam贸wieniach z wykorzystaniem konta, kt贸re to informacje Sprzedawca b臋dzie przechowywa艂 do czasu up艂ywu przedawnienia roszcze艅 z umowy zawartej za po艣rednictwem Sklepu / przez ca艂y czas funkcjonowania Sklepu, chyba 偶e wcze艣niej Kupuj膮cy sprzeciwi si臋 przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie b臋dzie posiada艂 nadrz臋dnego interesu w ich przechowywaniu.
  5. Je偶eli Kupuj膮cy zdecyduje si臋 zapisa膰 do newslettera, Sprzedawca 艣wiadczy r贸wnie偶 na rzecz Kupuj膮cego us艂ug臋 drog膮 elektroniczn膮 polegaj膮c膮 na przesy艂aniu Kupuj膮cemu wiadomo艣ci e-mail zawieraj膮cych informacje o nowo艣ciach, promocjach, produktach lub us艂ugach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa si臋 poprzez wype艂nienie i przes艂anie formularza zapisu do newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie sk艂adania zam贸wienia. Kupuj膮cy mo偶e w ka偶dej chwili zrezygnowa膰 z otrzymywania newslettera, klikaj膮c w przycisk s艂u偶膮cy do rezygnacji widoczny w ka偶dej wiadomo艣ci przesy艂anej w ramach newslettera lub przesy艂aj膮c stosowne 偶膮danie do Sprzedawcy.
  6. Us艂ugi 艣wiadczone s膮 drog膮 elektroniczn膮 na rzecz Kupuj膮cego nieodp艂atnie. Odp艂atne s膮 natomiast umowy sprzeda偶y, umowy o dostarczenie tre艣ci cyfrowych oraz umowy o udzia艂 w szkoleniu stacjonarnym i umowy o przeprowadzenie konsultacji zawierane za po艣rednictwem Sklepu.
  7. W celu zapewnienia bezpiecze艅stwa Kupuj膮cemu i przekazu danych w zwi膮zku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje 艣rodki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagro偶enia bezpiecze艅stwa 艣wiadczonych us艂ug, w szczeg贸lno艣ci 艣rodki s艂u偶膮ce zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  8. Sprzedawca podejmuje dzia艂ania w celu zapewnienia w pe艂ni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupuj膮cy powinien poinformowa膰 Sprzedawc臋 o wszelkich nieprawid艂owo艣ciach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
  9. Wszelkie reklamacje zwi膮zane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupuj膮cy mo偶e zg艂asza膰 za po艣rednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail W reklamacji Kupuj膮cy powinien okre艣li膰 rodzaj i dat臋 wyst膮pienia nieprawid艂owo艣ci zwi膮zanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca b臋dzie rozpatrywa膰 wszelkie reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygni臋ciu na adres e-mail sk艂adaj膮cego reklamacj臋.

搂 4

Sk艂adanie zam贸wienia

  1. Kupuj膮cy mo偶e z艂o偶y膰 zam贸wienie jako zarejestrowany klient albo jako go艣膰.
  2. Zarejestrowanym klientem jest Kupuj膮cy, kt贸ry posiada konto w Sklepie. Kupuj膮cy mo偶e za艂o偶y膰 konto poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie sk艂adania zam贸wienia lub wype艂nienie samodzielnego formularza rejestracji konta dost臋pnego w Sklepie.
  3. Je偶eli Kupuj膮cy posiada konto w Sklepie, przed z艂o偶eniem zam贸wienia powinien si臋 do niego zalogowa膰. Logowanie mo偶liwe jest r贸wnie偶 w trakcie sk艂adania zam贸wienia poprzez klikni臋cie w link dost臋pny w ramach wy艣wietlanego komunikatu.
  4. Z艂o偶enie zam贸wienia odbywa si臋 poprzez wype艂nienie formularza zam贸wienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesuj膮cych Kupuj膮cego produkt贸w, tre艣ci cyfrowych lub us艂ug. W formularzu konieczne jest podanie danych niezb臋dnych do realizacji zam贸wienia. Na etapie sk艂adania zam贸wienia nast臋puje r贸wnie偶 wyb贸r sposobu dostawy zam贸wionych produkt贸w oraz wyb贸r metody p艂atno艣ci za zam贸wienie. Warunkiem z艂o偶enia zam贸wienia jest akceptacja Regulaminu, z kt贸rym Kupuj膮cy powinien uprzednio si臋 zapozna膰. W razie jakichkolwiek w膮tpliwo艣ci dotycz膮cych Regulaminu, Kupuj膮cy mo偶e skontaktowa膰 si臋 ze Sprzedawc膮.
  5. Proces sk艂adania zam贸wienia ko艅czy klikni臋cie w przycisk finalizuj膮cy zam贸wienie. Klikni臋cie w przycisk finalizuj膮cy zam贸wienie stanowi o艣wiadczenie woli Kupuj膮cego prowadz膮ce do zawarcia ze Sprzedawc膮 umowy-sprzeda偶y,
  6. Je偶eli Kupuj膮cy wybra艂 przy sk艂adaniu zam贸wienia p艂atno艣膰 on-line, po klikni臋ciu w przycisk finalizuj膮cy zam贸wienie zostanie przekierowany do bramki p艂atno艣ci obs艂ugiwanej przez zewn臋trznego operatora p艂atno艣ci celem dokonania p艂atno艣ci za zam贸wienie. Je偶eli Kupuj膮cy wybra艂 p艂atno艣膰 przelewem bankowym, po klikni臋ciu w przycisk finalizuj膮cy zam贸wienie zostanie przekierowany na stron臋 Sklepu z potwierdzeniem zam贸wienia oraz instrukcj膮 dokonania p艂atno艣ci. Zap艂ata za zam贸wienie powinna nast膮pi膰 w ci膮gu 24 godzin od zawarcia umowy.
  7. W formularzu zam贸wienia Kupuj膮cy musi poda膰 prawdziwe dane osobowe. Kupuj膮cy ponosi odpowiedzialno艣膰 za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zam贸wienia w sytuacji, gdy Kupuj膮cy poda艂 nieprawdziwe dane lub gdy dane te budz膮 uzasadnione w膮tpliwo艣ci Sprzedaj膮cego co do ich poprawno艣ci. W takim przypadku Kupuj膮cy zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez poczt臋 elektroniczn膮 o w膮tpliwo艣ciach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupuj膮cemu przys艂uguje prawo wyja艣nienia wszelkich okoliczno艣ci zwi膮zanych z weryfikacj膮 prawdziwo艣ci podanych danych. W przypadku braku danych pozwalaj膮cych Sprzedawcy na podj臋cie kontaktu z Kupuj膮cym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyja艣nie艅 po podj臋ciu kontaktu przez Kupuj膮cego.
  8. Kupuj膮cy o艣wiadcza, 偶e wszelkie dane podane przez niego w formularzu zam贸wienia s膮 prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowi膮zany do weryfikowania ich prawdziwo艣ci i poprawno艣ci, cho膰 posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 7 powy偶ej.

搂 5

Dostawa i p艂atno艣膰

  1. Dost臋pne do wyboru sposobu dostawy zam贸wienia opisane s膮 na stronie Sklepu oraz prezentowane s膮 Kupuj膮cemu na etapie sk艂adania zam贸wienia. Koszt dostawy zam贸wienia ponosi Kupuj膮cy, chyba 偶e Sprzedawca na stronie Sklepu wska偶e inaczej. Sprzedawca ma prawo zadecydowa膰 o podziale zam贸wienia na kilka oddzielnych przesy艂ek bez ponoszenia dodatkowych koszt贸w przez Kupuj膮cego.
  2. Dost臋pne metody p艂atno艣ci za zam贸wienie opisane s膮 na stronie Sklepu oraz prezentowane s膮 Kupuj膮cemu na etapie sk艂adania zam贸wienia.
  3. P艂atno艣ci elektroniczne, w tym p艂atno艣ci kart膮 p艂atnicz膮, obs艂ugiwane s膮 przez m-bank.
  4. Je偶eli Kupuj膮cy poprosi艂 o wystawienie faktury, zostanie ona dor臋czona Kupuj膮cemu drog膮 elektroniczn膮, na adres e-mail podany w formularzu zam贸wienia.

搂 6

Realizacja zam贸wienia

  1. Realizacja zam贸wienia obejmuj膮cego produkty fizyczne polega na skompletowaniu zam贸wionych produkt贸w, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupuj膮cego oraz nadaniu przesy艂ki do Kupuj膮cego zgodnie z wybran膮 przez Kupuj膮cego form膮聽dostawy zam贸wienia.
  2. Zam贸wienie uwa偶a si臋 za zrealizowane z chwil膮 nadania przesy艂ki do Kupuj膮cego (powierzenia przesy艂ki przewo藕nikowi trudni膮cemu si臋 przewozem).
  3. Czas realizacji zam贸wienia wskazany jest zawsze przy ka偶dym produkcie. Zam贸wione produkty powinny zosta膰 wydane Konsumentowi w terminie do 30 dni, chyba 偶e w opisie produktu zosta艂聽wyra藕nie oznaczony przez Sprzedawc臋 d艂u偶szy termin. W takiej sytuacji, sk艂adaj膮c zam贸wienie, Kupuj膮cy wyra偶a zgod臋 na d艂u偶szy termin realizacji zam贸wienia wynikaj膮cy z opisu produktu.
  4. Je偶eli Kupuj膮cy zam贸wi艂 produkty ze wskazanym r贸偶nym czasem realizacji, wi膮偶膮cym dla Sprzedawcy terminem realizacji ca艂o艣ci zam贸wienia jest ten najd艂u偶szy spo艣r贸d wszystkich produkt贸w wchodz膮cych w sk艂ad zam贸wienia, przy czym Sprzedawca mo偶e zaproponowa膰 podzia艂 zam贸wienia na kilka niezale偶nych przesy艂ek cele przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do cz臋艣ci produkt贸w.

搂 7

Odst膮pienie od umowy Konsumenta

  1. Konsument, kt贸ry zawar艂 ze Sprzedawc膮 umow臋 na odleg艂o艣膰, ma prawo odst膮pi膰 od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia obj臋cia w posiadanie kupionych rzeczy.
  2. Pocz膮wszy od 01.06.2020 r., prawo do odst膮pienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie oraz wynikaj膮cych z ustawy o prawach konsumenta przys艂uguje r贸wnie偶 osobie fizycznej zawieraj膮cej ze Sprzedawc膮 umow臋 bezpo艣rednio zwi膮zan膮 z jej dzia艂alno艣ci膮 gospodarcz膮, gdy z tre艣ci tej umowy wynika, 偶e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikaj膮cego w szczeg贸lno艣ci z przedmiotu wykonywanej przez ni膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej, udost臋pnionego na podstawie przepis贸w o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej. W zwi膮zku z tym, gdy w ramach niniejszego paragrafu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, pocz膮wszy od 01.06.2020 r. uprawnienia te dotycz膮 r贸wnie偶 osoby spe艂niaj膮cej powy偶sze kryteria.
  3. usuni臋ty
  4. Aby odst膮pi膰 od umowy, Konsument musi poinformowa膰 Sprzedawc臋 o swojej decyzji o odst膮pieniu od umowy w drodze jednoznacznego o艣wiadczenia 鈥 na przyk艂ad pismo wys艂ane poczt膮, faksem lub poczt膮 elektroniczn膮.
  5. Konsument mo偶e skorzysta膰 z wzoru formularza odst膮pienia od umowy, dost臋pnego pod adresem聽https://elegancka-bizuteria.pl/wp-content/uploads/2023/08/MAGIR_formularz_odstapienia_od_umowy.pdf聽jednak nie jest to obowi膮zkowe.
  6. Aby zachowa膰 termin do odst膮pienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wys艂a艂 informacj臋 dotycz膮c膮 wykonania przys艂uguj膮cego Konsumentowi prawa odst膮pienia od umowy przed up艂ywem terminu do odst膮pienia od umowy.
  7. Konsument ma obowi膮zek zwr贸ci膰 produkt Sprzedawcy lub przekaza膰 go osobie upowa偶nionej przez Sprzedawc臋 do odbioru niezw艂ocznie, jednak nie p贸藕niej ni偶 14 dni od dnia, w kt贸rym odst膮pi艂 od umowy, chyba 偶e Sprzedawca zaproponowa艂, 偶e sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odes艂anie produktu przed jego up艂ywem
  8. Konsument ponosi bezpo艣rednie koszty zwrotu rzeczy.
  9. W przypadku odst膮pienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta p艂atno艣ci, w tym najta艅szy dost臋pny w Sklepie koszt dostarczenia produkt贸w (je艣li koszt pokry艂 Konsument) niezw艂ocznie, a w ka偶dym przypadku nie p贸藕niej ni偶 14 dni od dnia, w kt贸rym Sprzedawca zosta艂 poinformowany o wykonaniu prawa odst膮pienia od umowy. Zwrot p艂atno艣ci zostanie dokonany przy u偶yciu takich samych sposob贸w p艂atno艣ci, jakie zosta艂y przez Konsumenta u偶yte w pierwotnej transakcji, chyba 偶e Konsument wyra藕nie zgodzi艂 si臋 na inne rozwi膮zanie. W ka偶dym przypadku Konsument nie poniesie 偶adnych op艂at w zwi膮zku z form膮 zwrotu p艂atno艣ci.
  10. Je偶eli Sprzedawca nie zaproponowa艂, 偶e sam odbierze rzecz od Konsumenta, mo偶e wstrzyma膰 si臋 ze zwrotem p艂atno艣ci otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odes艂ania, w zale偶no艣ci od tego, kt贸re zdarzenie nast膮pi wcze艣niej.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialno艣膰 za zmniejszenie warto艣ci produktu b臋d膮ce wynikiem korzystania z produktu w spos贸b wykraczaj膮cy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

搂 8

Odpowiedzialno艣膰 za wady

  1. Sprzedawca ma obowi膮zek dostarczy膰 Kupuj膮cemu produkt wolny od wad.
  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl臋dem Kupuj膮cego, je偶eli sprzedany produkt ma wad臋 fizyczn膮 lub prawn膮 (r臋kojmia za wady).
  3. Je偶eli sprzedany produkt ma wad臋, Kupuj膮cy mo偶e:
    • 偶膮da膰 wymiany produktu na wolny od wad,
    • 偶膮da膰 usuni臋cia wady,
    • z艂o偶y膰 o艣wiadczenie o obni偶eniu ceny,
    • z艂o偶y膰 o艣wiadczenie o odst膮pieniu od umowy.
  4. Je艣li Kupuj膮cy stwierdzi wad臋 produktu, powinien poinformowa膰 o tym Sprzedawc臋, okre艣laj膮c jednocze艣nie swoje roszczenie zwi膮zane ze stwierdzon膮 wad膮 lub sk艂adaj膮c o艣wiadczenie stosownej tre艣ci.
  5. Kupuj膮cy mo偶e skorzysta膰 z formularza reklamacyjnego, dost臋pnego pod adresem聽https://elegancka-bizuteria.pl/wp-content/uploads/2023/08/MAGIR_formularz_reklamacyjny.pdf聽, jednak nie jest to obowi膮zkowe.
  6. Kupuj膮cy mo偶e kontaktowa膰 si臋 ze Sprzedawc膮 zar贸wno poczt膮 tradycyjn膮, jak r贸wnie偶 poczt膮 elektroniczn膮.
  7. Sprzedawca ustosunkuje si臋 do sk艂adanej przez Kupuj膮cego reklamacji w ci膮gu 14 dni od dnia dor臋czenia mu reklamacji za pomoc膮 takiego 艣rodka komunikacji, przy wykorzystaniu kt贸rego reklamacja zosta艂a z艂o偶ona.
  8. Szczeg贸艂y dotycz膮ce r臋kojmi Sprzedawcy za wady reguluj膮 przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 鈥 576).
  9. Pocz膮wszy od 01.06.2020 r., przepisy w zakresie r臋kojmi Sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej dotycz膮ce Konsument贸w, znajduj膮 zastosowanie r贸wnie偶 do osoby fizycznej zawieraj膮cej ze Sprzedawc膮 umow臋 bezpo艣rednio zwi膮zan膮 z jej dzia艂alno艣ci膮 gospodarcz膮, gdy z tre艣ci tej umowy wynika, 偶e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikaj膮cego w szczeg贸lno艣ci z przedmiotu wykonywanej przez ni膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej, udost臋pnionego na podstawie przepis贸w o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej.

聽搂9

Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupuj膮cego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupuj膮cego przetwarzane s膮 w nast臋puj膮cych celach i w oparciu o nast臋puj膮ce podstawy prawne:
    1. zawarcie i wykonanie umowy 鈥 art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
    2. realizacja obowi膮zk贸w podatkowo-ksi臋gowych 鈥 art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
    3. obrona, dochodzenia lub ustalenie roszcze艅 zwi膮zanych z umow膮, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawc臋 鈥 art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
    4. identyfikacja klienta powracaj膮cego, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawc臋 鈥 art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
    5. obs艂uga zapyta艅 kierowanych przez Kupuj膮cych nieprowadz膮cych jeszcze do zawarcia umowy, co jest prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Sprzedawc臋 鈥 art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
    6. wysy艂ka newslettera, po uprzednio wyra偶onej zgodzie 鈥 art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  3. Odbiorcami danych osobowych Kupuj膮cego s膮: firmy kurierskie, urz臋dy skarbowe, biuro rachunkowe, kancelaria prawna, hostingodawca, dostawca systemu do fakturowania, dostawca systemu CRM, dostawca systemu mailingowego.
  4. Z uwagi na korzystanie z systemu mailingowego Mailerlite, dane osobowe Kupuj膮cych, kt贸rzy zapisali si臋 do newslettera, przekazywane s膮 do Stan贸w Zjednoczonych Ameryki (USA) w zwi膮zku z ich przechowywaniem na serwerach zlokalizowanych w USA. Dostawca systemu Mailerlite gwarantuje odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez odpowiednie mechanizmy zgodno艣ci (Tarcza Prywatno艣ci).
  5. Dane osobowe Kupuj膮cego s膮 przechowywane w bazie Sprzedawcy przez ca艂y czas prowadzenia dzia艂alno艣ci gospodarczej w celu zapewnienia sobie mo偶liwo艣ci identyfikacji klienta powracaj膮cego, czemu jednak Kupuj膮cy mo偶e si臋 sprzeciwi膰, domagaj膮c si臋 usuni臋cia swoich danych z bazy Sprzedawcy. Je偶eli sprzeciw taki zostanie z艂o偶ony przed up艂ywem terminu przedawnienia roszcze艅 z zawartej umowy, Sprzedawca b臋dzie mia艂 nadrz臋dny interes w przechowywaniu danych Kupuj膮cego do czasu up艂ywu terminu przedawnienia roszcze艅. Dokumentacja ksi臋gowa zawieraj膮ce dane osobowe Kupuj膮cego jest przechowywana przez okres wymagany przez przepisy prawa. Dane
  6. Uprawnienia Kupuj膮cego zwi膮zane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo do 偶膮dania od Sprzedawcy dost臋pu do danych osobowych, ich sprostowania, usuni臋cia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urz臋du Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych przez Kupuj膮cego jest dobrowolne, ale niezb臋dne by skontaktowa膰 si臋 ze Sprzedawc膮, za艂o偶y膰 konto u偶ytkownika, zawrze膰 umow臋 lub zapisa膰 si臋 do newslettera.
  8. Sklep wykorzystuje technologi臋 plik贸w cookies.
  9. Szczeg贸艂y zwi膮zane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zosta艂y w polityce prywatno艣ci dost臋pnej pod adresem https://elegancka-bizuteria.pl/polityka-prywatnosci-i-plikow-cookie/

搂 10

Prawa w艂asno艣ci intelektualnej

  1. Sprzedawca poucza niniejszym Kupuj膮cego, 偶e tre艣ci dost臋pne na stronach Sklepu oraz elementy produkt贸w fizycznych (np. projekty graficzne) mog膮 stanowi膰 utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do kt贸rych prawa autorskie przys艂uguj膮 Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca poucza niniejszym Kupuj膮cego, 偶e dalsze rozpowszechnianie tre艣ci obj臋tych prawami autorskimi przez Kupuj膮cego bez zgody Sprzedawcy, za wyj膮tkiem korzystania z tre艣ci w ramach dozwolonego u偶ytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przys艂uguj膮cych Sprzedawcy i mo偶e skutkowa膰 odpowiedzialno艣ci膮 cywiln膮 lub karn膮.

搂 11

Pozas膮dowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszcze艅

  1. Sprzedawca wyra偶a zgod臋 na poddanie ewentualnych spor贸w wynik艂ych w zwi膮zku ze sprzeda偶膮 towar贸w na drodze post臋powania mediacyjnego. Szczeg贸艂y zostan膮 okre艣lone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma mo偶liwo艣膰 skorzystania z pozas膮dowych sposob贸w rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszcze艅. Mi臋dzy innymi, Konsument ma mo偶liwo艣膰:
    • zwr贸cenia si臋 do sta艂ego polubownego s膮du konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygni臋ciu sporu wynik艂ego z zawartej umowy sprzeda偶y,
    • zwr贸cenia si臋 do wojew贸dzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszcz臋cie post臋powania mediacyjnego w sprawie polubownego zako艅czenia sporu mi臋dzy Kupuj膮cym a Sprzedawc膮,
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji spo艂ecznej, do kt贸rej statutowych zada艅 nale偶y ochrona konsument贸w.
  3. Bardziej szczeg贸艂owych informacji na temat pozas膮dowych sposob贸w rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszcze艅, Konsument mo偶e szuka膰 na stronie internetowej聽http://polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument mo偶e r贸wnie偶 skorzysta膰 z platformy ODR, kt贸ra dost臋pna jest pod adresem聽http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma s艂u偶y rozstrzyganiu spor贸w pomi臋dzy konsumentami i przedsi臋biorcami d膮偶膮cymi do pozas膮dowego rozstrzygni臋cia sporu dotycz膮cego zobowi膮za艅 umownych wynikaj膮cych z internetowej umowy sprzeda偶y lub umowy o 艣wiadczenie us艂ug.

搂 12

Postanowienia ko艅cowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwo艂ywania ofert, promocji oraz do zmiany cen produkt贸w w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupuj膮cego, w tym w szczeg贸lno艣ci warunk贸w um贸w zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie mo偶liwo艣膰 wprowadzania zmian w Regulaminie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupuj膮cego na podstawie um贸w zawartych przed zmian膮 Regulaminu. Kupuj膮cy, kt贸rzy posiadaj膮 zarejestrowane konto u偶ytkownika, o ka偶dej zmianie Regulaminu zostan膮 poinformowani poprzez wysy艂k臋 wiadomo艣ci na adres e-mail przypisany do konta u偶ytkownika. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu, Kupuj膮cy mo偶e nieodp艂atnie usun膮膰 swoje konto u偶ytkownika.
  3. Wszelkie spory zwi膮zane z umowami zawieranymi za po艣rednictwem Sklepu b臋d膮 rozpatrywane przez polski s膮d powszechny w艂a艣ciwy ze wzgl臋du na miejsce sta艂ego wykonywania dzia艂alno艣ci gospodarczej przez Sprzedawc臋. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsument贸w, w przypadku kt贸rych w艂a艣ciwo艣膰 s膮du rozpatrywana jest na zasadach og贸lnych. Pocz膮wszy od 01.06.2020 r. postanowienie to nie znajduje r贸wnie偶 zastosowania do osoby fizycznej zawieraj膮cej ze Sprzedawc膮 umow臋 bezpo艣rednio zwi膮zan膮 z jej dzia艂alno艣ci膮 gospodarcz膮, gdy z tre艣ci tej umowy wynika, 偶e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikaj膮cego w szczeg贸lno艣ci z przedmiotu wykonywanej przez ni膮 dzia艂alno艣ci gospodarczej, udost臋pnionego na podstawie przepis贸w o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia艂alno艣ci Gospodarczej 鈥 w przypadku takiej osoby w艂a艣ciwo艣膰 s膮du rozpatrywana jest na zasadach og贸lnych.
  4. Niniejszy Regulamin obowi膮zuje od dnia 03.2020.
  5. Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dost臋pne s膮 do 艣ci膮gni臋cia w formacie .pdf 鈥 linki znajduj膮 si臋 poni偶ej Regulaminu.